Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Vinterbeskyttelse..@Dan

Hej Dan

Ja du har fuldstændig ret i at man kan hjælpe de små lidt på vej, hvilket vi også gør ved mange andre planter. Men hvor er det så det hører op. Kan se hos fjor og fjære og hos mange af jer oppe på den flotte Norske vestkyst at det aldrig er hørt op. Og desværre er der nogle få der ikke rigtig tåler debatten om overdækning. Det ene tidspunkt skriver man at her kan gro palmer, dernæst sendes der billeder med huse og overdækning?

Dan jeg er typen der siger det som det er, og det skal i ikke ligge for meget i, men er desværre nogle få der ikke rigtig er til en anden indgangsvinkel. og en uenighed er ikke nødvendigvis dårligt, der lære vi , alle enige lære ingenting af hinanden

Dejligt du skriver pænt og direkte til mig, bliv ved med det

Ja enig at den tid der går godt ikke kommer skidt tilbage, Men må indrømme at bo i et klima hvor man aldrig ved om det er 1-30 år man har dem er jo nok alligevel lidt deprimerende, så har nok mere sat min lid til forskning i det naturlige frem for hele tiden at pyldre om dem. Skal de gro her er min opfattelse at det skal være på ligefod med feks Araucaria araucana. Kan de ikke leve på naturlig vis her hvor jeg bor, så skal de ikke gro her. Og på lang sigt tror jeg ikke de kan leve i min have. Har selv kun haft - 14 i de 20 år jeg har boet her, men der kan faktisk risikere at blive -25 her. (nabor har registreret -25 før jeg boede her. Dan tror faktisk ikke ret mange af de normale danske planter der ikke kan tåle vores laveste temp, men kan de ikke ja så kan vores eksotiske jo nok slet ikke. Kbh c har også haft -22

Dan hvad for en by er det helt nøjagtig du bor i

Inlägg i den här diskussionstråden: