Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Vinterbeskyttelse..@tony

Hej tony

Nå er du i live rart at høre fra dig, syntes ikke du har været på et stykke tid.
Hvordan står det til hos dig og dine planter.

Der er noget du har misforstået, jeg ydre stor respekt for dem der pakker ind.
Stor respekt for energien i har til at pakke ind,hvilket jeg slet ikke har lyst til da det danner et forkert billed med det jeg søger. og at i bygger haven flot op som en slags drivhusplanter. DYBT RESPEKT

Forskellen er at i kan nøjes med at have eksotiske planter i huse-indpakninger osv, og at i så samtidig siger at de kan gro naturligt hos jer. Jeg vil sådan ønske i vil lade vær med at pakke dem ind så vi kunne se det naturlige resultat ligesom henrik-botanisk have i kbh -bo i lyngby/kbh-martin jeg og flere ikke gør. Bo fik tilsyneladende resultatet sidste vinter en død have.

Jeg går lige lidt videre og vil se om de kan gro på naturligvis selv i de koldeste vintre. Det er såmænd ikke for at have planterne i haven som udgangspunkt, men ligeså meget eksperimenet i at se om de kan overleve selv de koldeste vintere på eksempelvis -32 grader (som kan lade sig gøre i Dk) eller måske endda kun -14 osv. Altså total naturlig. Jeg har prøvet både i det total fri på en mark op langs husmure Plantet ud i Århus også med forskellige resultater. Og for jer der pakker ind er der selvfølig en forståelse for at i ikke vil miste dem, hvilket i sansynligvis vil gøre hvis i lod være at pakke ind. Og håber da så sandelig i vil respekterer den jeg vil have den naturlige vare.

Tony kunne du ikke bare tage et par stykker og lade stå naturligt så vi her på forumet kunne blive kloge på om det kan lade sig gøre også i de koldeste vintere. Det er den viden jeg søger og som du ikke søger

Selv om du pakkede dem ind tony hvor meget har du så mistet de sidste 2 vintere?

Inlägg i den här diskussionstråden: