Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Vinterbeskyttelse..@Dan

Hej Dan

Konkurrence det gider jeg ikke. Du snakker istider Dan og det er lang tid siden vi har haft det. Jeg snakker nutid og de planter der kan gro hos os nu og måske de næste 100 år frem. Et muligt problem er bare at de -32 grader kan være denne vinter og ikke om 100 år, og det skyldes vores nordlige belligenhed.

Fakta er at vi KAN blive udsat for -32 grader i danmark. Sidste år var der steder i Dk der var udsat for -26 grader og kystbyer der var nede på -24 grader. og sker det igen som det gjorde i 40erne og 80erne så er det jo nok sandsynlig vi kan vinke farvel alle vores eksotiske planter her i dk , med mindre de kan klare -25 til -32grader?. Min familie på Amager i Kbh kan også der huske - 22 24 grader i 80ene (Deres udsagn). Og egentlig var det bare en reminder for dem der havde glemt hvor koldt der kan blive i Danmark . Ved ikke oppe ved jer men her kan vi blive udsat for den stygge kulde.

Ubeskyttet for mig er helt uden afdækning af nogen art over planten. Jeg kan nemt få div til at gro her med varmehuse osv. Men ja hyggeligt at hygge med vores planter også med beskyttelse. Men det er en løgn at sige de kan gro frit som en hvis det er pakket ind for at overleve. Personligt vil jeg gerne vide om der evt kunne gro div eksotiske planter hos os ubeskyttet ligesom der kan der hvor de gror naturligt. For mig drejer det sig ikke kun om Plantens hygge , men også de fakta om det kan lade sig gøre på narturligvis. En indpakning er ikke en udvikling og noget der gør os kloger.

Inlägg i den här diskussionstråden: