Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Til Teddy
Som svar till: Svar: Til Teddy ()

Hej John

John jeg ser faktisk ikke noget poeng i at fortsætte med at diskutere med dig for du er ikke til at diskutere med. Dine oplysninger er ofte tvivlsomme som eksempelvis da du hev din norske veninde frem som du troede havde familie i Stavanger men som det faktisk viste seg senere kommer fra Bergens området. De samme med din påstand om 20 minus grader i Stavanger i vinter. Igen overdrev du her helt vildt da den officielle målestation har -10,2 som laveste temperatur denne ekstreme vinter.

Jeg har modsat dig tilfeldigvis boet i Silkeborg området da jeg var yngre og jeg kan love dig for at temperaturene i Silkeborg om vinteren ikke kan sammenlignes med Stavanger! Silkeborg har ikke har det samme milde vinterklima som findes her på Vestlandet men det vil du ikke forstå trods det at eksperter som har skrevet bøger om emnet underbygger det jeg siger.

Silkeborg ligger som Hjørring og det meste af Jylland i sone USDN 7A/B og sådan er det bare. Du kan ikke del Jylland ind på den måde som du prøver på, du har intet videnskabeligt bevis på dette.

Så til Norge. John det yderste af Vestlandet fra Stavanger og op forbi Ålesund befinder sig ikke som du skriver i sone USDN 8 men i sone 9 som eneste plads i Norden. Selvfølgelig er der inden for samme sone forskellig veksthastigheder og her er det sommer temperaturene som afgør det.

Inde i Stavanger ligger man i sone 8B men det du ikke ikke tænker over er at alle de store og små øer som ligger langs vestlandet befinder sig i sone 9 på grund af golfstrømmen. Du må simpelthen prøve at komme herop om vinteren og opleve klimaet ved selvsyn.

mvh.
Teddy

Inlägg i den här diskussionstråden: