Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Til Martin
Som svar till: Svar: Til Teddy ()

Hej Martin
Sommer temperaturene har skam betydning men ikke så stor som minumumstemperaturene om vinteren når det gjelder eksotiske planter. Men forskellene i sommertemperaturer mellem det vestlandske klima og det danske er for små til at det i praksis betyder det helt store. Vi som bor heroppe kan dyrke presis det samme som dyrkes i Danmark. Her er "flor og Fjære" og Stavanger botaniske have et glimrende eksempel på dette.

Det jeg i grunden blir grundig irreteret på John over i går aftes var at han i sit indlæg i går overdriver vanvigttigt med de data han offentliggør. Her tænker jeg spesielt på hans påstand om at det har frosset - 20 i Stavanger i vinter og hans teorier om at Jylland kan deles ind så skarpt i soner som han prøver på. Han har ikke videnskabelig belæg for disse teorier men han presentere dem sådan. Dette er useriøst "lommefilosofi" og oplysninger er direkte fejl og da gidder jeg ikke bruge tid på at diskutere for da bevæger vi os over i personlig tro og ønsker om klima som bare fører til mundhuggeri !

mvh.
Teddy
mvh.
Teddy

Inlägg i den här diskussionstråden: