Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Til Teddy
Som svar till: Til John ()

Ja har samme indtryk af Stavanger som du som helhed har af silkeborg-)(Hvilket du tror).Silkeborg er jo også kun en zone helt fra Ry og helt til Kellerup? -)som du siger ved at have boet en stund i Ry (Hvilket jeg tror)
London ligger faktisk på grænsen til zone 8B så det er der ikke noget nyt i, men London Har i år været nede på en zone 7B.
Men faktisk burde man jo faktisk være mere realistisk og kalde mange steder koldere Zoner end de bliver nævnt. London har haft den kulde før og vil få det igen på et tidspunkt. Jeg Har haft kulde til Zone 7b i År, men ved jo at hvis vi virkelig får koldet igen , hvilket vi på et eller andet tidspunkt gør kun er en zone 6. - 10,3 i Stavanger er jo nu nok heller ikke det koldeste målte gennem tiderne? .Har ikke selv lige tjekket det, men tror du kan fortælle mig det.Men vil i morgen hvor jeg skal ned og arbejde på det plejehjem hvor min bekendte fra stavanger også arbejder lige tjekke op på hendes udsagn om denne vinteres kulde hos hendes familie fra Stavanger området. og nej hende har jeg ikke nævn , hvorfor skulle jeg det? Hun er vel bare et menneske blandt mange-).
Men har kontakter til mange i verden. Har selv boet en del år i Australien og spanien. Har venner mange steder i Norditalien. Har mange Engelske venner både her og derovere . Besøger tit England/Scotland/irland. Har hollansk ven.Har belgisk ven. Venner fra og i det gamle juguslavien. En del venner i det Tyske både her og i Tyskland lige fra nord til syd. Ven fra polen. Ven fra Letland. En god bekendt fra Stavanger området.En Nabo der har boet i Bergen i 6 år. Familie i vancouver-Edmonton-chicago-sint louis-Ibiza. Alt det er fuldstændig irelavant og mange mennesker vil kunne remse mange flere op. Men er givende at kende dem hvad angår vejr data som jeg typisk får hver md. Så nå du faktisk beskylder mig for på det kraftigste at overdrive ( Lyve) pga af et vidensudsagn fra en nordmand fra stavanger, så vil jeg gerne have det mig frabedt. Nu ved jeg miderligtidelig ikke hvor gammel du er, men jeg har faktisk selv studeret vejret i Dk og verden i ca 25 år , så kender godt norges forskellige klimaer , også en del lokal klimaer rundt omkring , dog selvfølig mest de danske lokal klimaer. Selvfølig kender en der bor i eller i området stavanger det bedste lokalklima der. Men alle de lokale klima historier gennem tiderne har du nu nok ikke fået med efter hvad jeg kan forstå kort tids bosættelse i stavanger.( Men med garenti meget bedere end mig). Dem får man med fra barns ben. Jeg kender bestemt bedst dem her omkring, og hvis en andet sted fra påstår bedere viden i mit område så må jeg rynke panden og blive grov og tænke DET ER EN KRAFTIG OVERDERIVELSE!!!!!!. ok så fik du lige den -).Men lad nu det ligge Teddy. Hvordan har resterne af din cordelyne det. Er stammen blevet blød.
Har selv en Hørpalme der ser meget trist ud. Lisskudet er i live men toppen af livsskudet er også begyndt at se træls ud. De gamle blade er ihvertfald lige til at skære af til foråret, og tror de kommende første nye blade bliver grimme. Men lad se. Har jo egentligt kun haft 4-5 nætter med under 10 minus med - ca 13 som det koldeste ellers har det heddet minus 5-7 grader som det koldeste og har ligget på -2 til lige over frysepunktet i snit længe. Så undre mig den ser sådan ud, måske den lange frost der gør det.
John

Inlägg i den här diskussionstråden: