Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Håp? Trachycarpus...
Som svar till: Håp? Trachycarpus... *LINK* *PIC* ()

Uff, det ser jo nesten ut som en eller annen utenomjordisk livsform skal krype ut av der...

Synes det er litt nedslående at en palme som har stått i flere år bukker under sånn. Ville jo tro at jo lenger de hadde overlevd, jo mer tilpasset blir de vårt klima. Men ok, så var det ingen vanlig vinter heller i år da...

Leste i en bok som Flor og Fjære selger. De pakker sine T.fortuneier inn i pleksiglass, mot vintervinden som de sier er mer skadelig enn kulden. Tror ikke de hadde noe varme på. Men det er jo svære Tracycarpus og da...

Håper i det lengste på washingtoniane mine som også jeg trakk ut spydet på for noen uker siden.
På de to store vokser jo spydet ennå med noen få milimeter i uken, så om det blir noe nye blader i år gjenstår å se, og hva da til neste vinter?

Ellers lurer jeg litt på hva normalt vekstrate på bladene på tracycarpus fortunei er i våre områder? Ett blad brettet seg ut i vår, mens det neste lar vente på seg. Det vokser i høyden, men venter ennå på at det skal brette seg ut. Det kommer og to nye mindre spyd samtidig.

Men nå var jo alt tregt i år. Ser det til og med på mindre groe på båten enn normalt...

Inlägg i den här diskussionstråden: