Hej Teddy
Silkeborg vil jeg tro ligger i Z 7b-8a altså i midten af de danske klimaer 43 km fra havet. vil holde med dig i de varme vinterzoner undtagen sjælland da det inderste sjælland har samme klima som jeg. Varme sommere vil jeg så derimod sige jeg har i forhold til fyn-bornholm. Måske knap så mange soltimer men absolut en højre temp. Ligger såmænd ikke meget i det men de fleste kan forstålig nok ikke forstå de store forskelle der er her i området. Jeg er af den overbevisning efter at have undersøgt det danske hverdag i mere end 10 år, at det er her i overgangen ved det østjyske-midtjyske der er største forskellige på kort afstand. kun 7-10 km herfra er det kun Z6.Kan se at fredriksberg og Roskilde har næsten lige så stor forskel, frederiksberg- tikøb ligeså, begge dog med lidt støre afstand end her, men de har heller ikke en højderyg. Vi kan også se og høre det regner omkring os uden selv at få en dråbe, og typisk aldrig omvendt. og vindstille er her også i forhold til resten af Dk, også meget mere vindstille end Århus. Tror ben måske er den der har oplevet det mest mærkbare ved at komme ned gennem et blæsende jylland for at lande på vores vindstille sted til aftensmad på teressen. Så pga af min interesse omkring lokale klimaer finder jeg det meget interesant. Og vil helere end gerne høre mere om jeres forhold hvor i andre bor. Kan ihvertfald se ben har koldt i forhold til dig. Hvor langt er der mellem jer. Så ved at skrive om det er der somregl en dialog og nogle fakts på bordet jeg bliver klogere af og i andre ligeså. Tonny Hvad koster en færge op til dig til sommer hvis vi kunne finde på at kigge op, hvilket vi har snakket lidt om.
John