Hej tony
Det der med golfstrømen har vel ikke den store virkning hos jer når der kommer en så kold vind fra nordøst, Har kunnet se hvordan den har skubbet kulden ned fra bjergene og helt ud over vand helt til England? Men hvor tit sker det at en nordøsten vind kommer sådan?. Det der med afdækning af trachy har jeg ikke god erfaring med. I år prøvede jeg lige at dække den sidst plantede trachu over med en presening de få nætter jeg havde -10 grader. Resultatet blev at der hvor preseningen rørte bladene fik de frostskader alle steder de ikke rørte er uden frost skader. Har ligeså plantet nogle store trachu fra kina som jeg bare lige har dækket let over med fiberdug, de står også helt uden skader. Og så har jeg selfølig mine gamle trachy som ikke bliver dækket, de står fit for fight. Alle mine Chamaerops humilis har heller ikke skade. Alle mine uafdækkede yucca står også fine so fare. Min agave står fint. uafdækket Japonica står fint. uafdækket cordyline er færdig. Men selvom tingene ser gode ud nu kan der vise sig noget andet til foråret, spec på yucca og agave.
John
John