Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Trist dag og litt positive

Tony føler med deg, det er rett og slett til å grine over når en mister så mange planter men det er bare å komme opp på hesten igjen så fort som mulig.

Som du selv skriver, så er denne vinter ekstraordinær streng for oss her på Vestlandet. Mine hørpalmer har alle også skader men ikke i det omfang du beskriver. Min største hørpalme har omfattende skaderr og det skyldes at jeg som deg viklet den inn i fleece rett før jul da kulden kom. Den har da stått alt for lenge med denne beskyttelse så jeg har som deg dårlige erfaringer med å vikle inn palmer i hvert fall over lengre tid.

Jeg er litt overrasket over at din humilis har så svære skader men ok det har også frosset en del mer hos deg enn hos meg. Jeg har 3 av slagsen i hagen og de står alle uten noen form for beskyttelse og har klart seg glimrende gjennom frosten.

I dag har jeg planer om å avdekke min Cordyline og den er jeg redd for sliter veldig for den står vindutsatt og har fått ganske mange netter med frost innen jeg gikk til innkjøp av varmekabel.

Det er heldigvis blitt varmere men skulle snart ønske at vi fikk en periode med de normale vintertemperaturer her på Vestlandet på mellom 3-8 varmegrader.

mvh.
Teddy

Inlägg i den här diskussionstråden: