Eftersom vi har så olika förutsättningar beroende på var vi bor, hur stor trädgård osv är det ju upp till var och en att göra det som känns rätt, INGET KAN VARA FEL OM DET ÄR VAD JAG BEHÖVER. Vi har en del som har det som yrke, andra som hobby, fel PASSION är rätta ordet,
Alla vill vi bygga vårt paradis på jorden, annars hade vi inte sysslat med exotväxter. Har följt detta forum ganska länge och fått många bra ideer, förkastat andra som inte passar in i min trädgård.
En del av Er är fortfarande unga, en del lite övermodiga och det hör ungdomen till men jag lovar att tiden ändrar det så småningom.
MENINGEN med detta forum som jag har uppfattat det är, att hjälpa varandra med tips råd om växter och skydd så var och en kan plocka vad de behöver, men även berätta när något gått snett då kan man ta ställning till, vill jag försöka.
Min tanke är inte att moralisera utan att vi skall berätta och fråga om vad vi har på hjärtat, här finns ju en samlad kunskapsbank inom så många områden som är unik med tanke på att vi är från hela norden och tyskland ibland. Hur vi sen gör med skydd eller inget skydd är totalt likgiltigt bara man gör det som passar en själv.