Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Är det för sent att plantera???

Är så skoj och se att det är så många som bryr sig...

Jag håller med dig Pelle att alla plantor är individer. Klart att man vill ha tåliga plantor. Finns ju ingen som inte vill ha det. Tror oxå att det beror mycket på hur dom står. Är jätteviktigt och få till microklimatet.

Det är så nu att jag har några plantor som är mellen 10-15 cm, och jag vill ju ha stora palmer NU... Nu tog jag ju i lite men nästa sommar ska det stå en eller två palmer på min tomt. Då känns det lite torftigt att plantera dessa små plantor. Jag vill ju ha stora på en gång annars är jag 6-10 år äldre då de är halv stora.

Dansken har ju bara små plantor till salu så det känns inte så rätt för mig..

Sedan blir det ju dyrt på europalms pga av pallfrakten. Annars är de billiga tycker jag. Har kollan in en hel del kan jag säga. Jag var ikontakt med dom idag och det kostar hela 260 euro och få hem en palmpall. Men då får man på 8st plantor i den storleken jag vill ha. Då är krukan 50cm. Kolla in nedan vad han skrev tillbaka..

Kan man få ihop ett gäng som fyller en pall känns det rätt bra. Men det är ju viktigt att det blir många som går ihop.

Kommer att pejla läget med er i början av nästa år... Sug nu på denna nöten ett tag..

Jag frågade oxå hur mycket priserna kommer att gå upp...

Hans svar..

He Palle

Thanks for your mail sure we can give you the price off one pallet

Price is 260 euro

It is not cheap but if you have some friends who are searching for great quality palms we can easily put up to 8 plants like you asked

Price will be more a less the same

Thanks

james

Palle

Inlägg i den här diskussionstråden: