Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Eucalyptus
Som svar till: Svar: Eucalyptus *LINK* ()

Det er rigtigt. Jeg kender artiklen. Men som jeg læste konklusionen, så var den ret tynd i forhold til overskriften.

Konklusion: Den aftagende tendens til kolde vintre i Nordeuropa vil ikke forløbe helt så hurtigt som tidligere antaget pga. den smeltede havis.
Det er muligt jeg ikke har forstået konklusionen rigtigt? men det er sådan jeg læser den.

Men ja. En enkelt meget kold periode kan jo ødelægge det hele - det ved jeg alt for godt. Men deri ligger spændingen jo også.

Jeg tror på færre og varmere (kolde vintre) i fremtiden og pludselig kommer nogle eucalyptus igennem næste gang det bliver koldt. Sådan har jeg oplevet det for første gang med min og mange af mine kunders palmer. Men det kræver entusiaster med interesse for pasningsoptimering som jeg har valgt og kalde min tilgang til pasning.
Forløbet med mine palmer her i Danmark håber jeg vi kommer til at se med Eucalyptus også, hvis folk som Martin og Frank bare ikke opgiver.
Det tager trodsalt kun 3-4 år og nå 3meter hvilket med en palme tager 13-14 år....

Vi skal ikke satse på masseudplantninger eller på helt almindelige mennesker - dertil er det alt for meget på grænsen. Det er min erfaring.

Inlägg i den här diskussionstråden: