Exotiska växter i Skandinavien

Svar:@ Henrik Pedersen
Som svar till: Svar: Botanisk have Kbh. *LINK* ()

Hej Henrik
Tak for sidst, det var hyggeligt, trachyen gror fint.
Vi har haft mange gode møder og snakke, men lige her med kolde vintre er jeg ikke helt enig med dig i. Kigger vi i historien så kan vinteren blive meget koldere end 2009-2011 og tror bestemt det sker igen. Nu bruger jeg ordet tror for ved det jo ikke. Der er en statestik lige nu der viser de kolde vintere er blevet en smule varmer. Men det kan meget nemt forandre sig igen.(stikker lige lidt til kristian og håber han kan tage det for han ved hvordan vejret er om 20 eller 100 år.) Vores målinger over 200 år er et blink med øjet i jordens levetid. Da der var oversvømmelse i Brisbane sagde alle nulevende mennesker det var aldrig sket før. Det er så ikke rigtig , det skete bare før de kunne huske det og historien gentog sig igen. Håber ikke det kolde vejr gentager sig da jeg hader kold vinter, men troer desværre det gør. Og sætter min lid til at jorden lader ske hvad den altid har gjort, nemlig gentagelser. Går der 50 år inden en rigtig kold vinter igen er jeg sådan set ligeglad med det, så har mine planter udfyldt mit liv. Men med vores beliggenhed kan det være om 2 år og igen om 5 år
John

Inlägg i den här diskussionstråden: