Exotiska växter i Skandinavien

Svar: @John
Som svar till: Svar: @John *LINK* ()

ja, det er flot i Karup,,,,,,,,,faktisk er Karup tit 2-3 grader koldere end Brande om vinteren, det har jeg bemærket.....( Isenvad er nok endnu koldere end Karup, tror jeg faktisk )

jeg har haft palmer i min have siden 2004 mener jeg det var, og de første 4-5 år stod de total ubeskyttet også om vinteren,,,,,,,,og de voksede og voksede, skød ca 15-20 nye blade, og nogle af dem gav også store klaser af de gule frugter...uha, det var gode tider.

desværre har vi så lige haft disse møg-vintre, og jeg er lidt ambivalent omkring vinterbeskyttelsen,,,på den ene måde kan jeg godt følge John fra Silkeborg, som mener, at det som kan overleve på den naturlige måde, skal have lov til at overleve. Det er efter den anskuelse, jeg har haft mine palmer, men nu hvor de alle er døde, vil jeg godt indrømme, at man nok skulle have haft dem beskyttet......

men nå, sket er sket, og den dag, vi får vished for en lang periode med milde vintre, er jeg helt sikkert på banen igen med nye palme-indkøb......desværre får vi aldrig vished for dette,,,,,,,,,,,lidt ligesom det ville have været rart at kunne have kendt finanskrisen på forhånd.....:(

Inlägg i den här diskussionstråden: