Exotiska växter i Skandinavien

Svar: @Kristian
Som svar till: Svar: @John *LINK* *PIC* ()

Hej Kristian
Jeg syntes bestemt heller ikke det vil være dårligt med 5-10 palmer på 4 meter i haven, bare jeg ikke skal pakke dem ind. Hvad angår koldere eller varmere vintere vil jeg sige det ved vi heldigvis intet om. Men bestemt dejligt nogle vil lægge så mange kræfter i at pakke hele haven ind så vi kan blive kloge. Eller nærmere så bliver vi jo egentlig ikke klogere hvis vi ikke tager springet og ser om de selv kan eller om de skal have barnepige en stor del af vores vintere.
Henriks stærke palme har heller ikke været pakket ind så vidt jeg er orinteret.
Det må bære eller briste. Dine indpakkede har jeg fuld forståelse de første par år, men lad nu se når de er etableret og der dukker en kold vinter eller 3 op igen om den så holder til det uden indpakning. Se det syntes jeg bliver et visende eksperiment. Som på flor og fjære og mange andre steder vil det være fedt hvis de kunne bevise de kunne gro uden indpakning. I år har du faktisk ikke haft så koldt som nogle af vores kystbyer har og ser bestemt frem til at se dine palmers overlevelse gennem de næste måske 10 år uden afdækning. Ja for statistisk set går der vel 10 år nu inden vi får en kold vinter igen. Og ja det ved vi jo intet om alligevel. Men heldigvis er mennesker ikke ens , og det kan også være det samme, så lære vi jo intet af hinnanden.
John

Inlägg i den här diskussionstråden: