Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Flor og Fjære - ferske bilder *LINK*

Hej Dan

.
Scandinavien har bestemt forskellige længde vægstsæsoner, så kan ikke lige se hvorfor din skulle være så lang som min når skagen er omtrent en uge efter mig og als en uge foran mig?

Er såmænd ikke så optaget af om nogen afdækker planter, nok mere forundret over at nogle dækker af og samtidig kalder det naturlig bevoksning?. Men var nok mest naturligt at det var flor og fjære jeg kommenterede på nu det var det indslaget omhandlede. Havde jo nok virket som om jeg havde fået et ildebefindende i varmen hvis jeg havde skrevet om Martins have på Als. Vil så lige sige at flor og fjære er en meget flot have uden sammenligning -)

Selv har jeg været utrolig heldig med at have en trachy ud af mange der aldrig har været vinterdækket, og har samtidlig 2 som bliver vinterdækket, vist viser tydeligt at en sammenligning ikke er gyldig. Jeg har mistet meget i min have de sidste 3 vintre. Er ikke bare lige noget man gør i vores klima, uanset hvad zonerne siger

Det at der efter dit udsagn kun står 1 ubeskyttet trachy total i det "fri" beskriver også meget godt at vi heroppe ikke bare lige planter eksotiske ting ubekymret og lige så nem som lidt længere syd på
og sætter lige et link på her som beskriver hvordan en dansker der tidligere var bosat i en fransk zone 8 blev noget skuffet over en dansk sammenligning.

Så ja vil igen sige pas nu på med sammenligninger og dyrk nu ud fra hvad overlever, og kolde vinter eller ej så dør vores sarte planter i disse kolde vinterer, , hvilket de ikke gør i endda koldere zoner syd på.
Havde det været tilfældet at klimaet i virkeligheden havde været så gunstig så havde vi nu nok haft palmer alle vegne i parker- på torvet- haver osv, hvilket de har i nogle zone 7 længere syd på

Er utrolig glad for troen bevares, men lidt forundret ved fornægtelsen af virkeligheden . Virkeligheden viser uden sammenligning at med lid held kan det stortset kun lade sig gøre på beskyttede stedder

Rigtige fine planter du har på dine Billeder Dan, stortset de samme planter vi har hernede, dog har vi også lidt trachy og gloriosa-figen-der har været heldige at overleve, måske på lånt tid hvem ved?

Inlägg i den här diskussionstråden: