Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Et Lille stykke om afmodning

Kristian for mig at se ligger billund kbh meget tættere hinanden klimatisk end kbh villeneuve sur lot . Der er en hel verden til forskel klimatisk mellem kbh og villeneuve. Tror problemet heroppe er fugt frost lang vinter mangel på sol og tørvejr for mange døgn frost dage selv i zone 9. Klimaet heroppe er alt for uteregnlig og for tæt på kulden i nord og øst .Kan ved at læse jeres forskellige indlæg se at i hele tiden kæmper med afdækning en lun krog dræn osv. Sådan noget tænkte vi aldrig i dernede selvom vi havde frost. Heroppe vil mit gæt være at det vil gå godt nogle år med jeres forholds regler mht beskyttelse . Men en vinter eller to kommer i hvert årti og banker jer tilbage igen. Kan se en har fået agave til at gro for en stund. Min vudering er det også bliver for en stund. Agave tåler frost men ikke fugt. Så alt i alt tror jeg ikke i får ret meget til at gro naturligt ret længe af gangen. Men selvfølig godt med en passion. Men ligefrem plante planter efter du kort den holder vist ikke. Hvis klimaet andre sig gør kortet vel også.

Inlägg i den här diskussionstråden: