Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Et Lille stykke om afmodning *LINK*
Som svar till: Et Lille stykke om afmodning *LINK* ()

Hej John.

Sjovt at du bringer denne artikel nu. Nu er det jo en næsten 3 år gammel artikel fra april 2008. Før de hårde vintre. Der er meget rigtigt i artiklen bla. det med afmodning, som alle der har dyrket eksempelvis valnød kender til. Men han drager for brede konklusioner, for efterårs afmodning har intet med palmer og gøre.
Jeg vil også sige at havecentre lover for meget. For de lover temperaturer som kun store veletablerede planter kan tåle og det er dem de sælger jo ikke.
Jeg mener naturligvis palmer har muligheder i Danmark for entusiaster som os, der gider sætte sig ind i hvad de har med at gøre. Men landet bliver ikke overplastret med palmer, det er England jo heller ikke.
Jeg har sendt et link til min hjemmeside til Arne Kronborg og håber han kan finde forskeren med de alt for brede konklusioner synes jeg!
Vinteren 2009-2010 var den hårdeste i 14 år og december den koldeste måned i 24 år. Jeg synes at det kan dokumenteres at han ikke får ret hvad angår palmer. Min far har forsket i eksotiske planter i 30 år og er absolut ikke enig i alt der står i artiklen. Simpelthen for brede konklusioner.

Vh. Henrik

Inlägg i den här diskussionstråden: