Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Et Lille stykke om afmodning@ Henrik

Hej Henrik
Jeg bringer artiklen her da jeg aldrig selv har set den og at den måske vil være interresant for andre. Ved godt din far har arbejdet med emnerne i 30 år og betvivler ikke hans viden. Men der må alligevel være lidt om snakken mht bredegraden afliver usda zonerne som totale sammenlignlige plante zoner. Hvis de var sammenlignlige så ville vi jo ikke være tvunget til at finde lune pladser, pakke dem ind passe på dem. Så plantede vi dem jo bare ud midt på marken hvor de så ville gro. Og der er planter som slet ikke kan gro her selv ikke pakket ind og i lune kroge,trods samme zone som den sydlige.Du har en meget flot og hårdfør trachy du selv har lavet, og som jeg tror på er mere hårdfør end en impoteret. Men havde du plantet den ude på marken bag dig eller nede ved Tangkrogen (ved vandet) som de jo gør i zone 8 i det sydlige havde den sansynligvis ikke holdt til det. Du havde ihvertfald skulle tage en del fordholds og beskyttelses regler som de overhovedet ikke gør i usda zone 8 i det varme syd. Så tror usda zonerne trænger til at rettes lidt ind i andre retninger end temprature hvis de skal være brugbare som plante guide.

Inlägg i den här diskussionstråden: