Snart kan man inte göra nånting, man får inte köra bil,inte elda ved för att värma sin bostad, inte äta kött , inte andas för då kommer klimat inkvisitionen och bötfäller oss. Jag bryr mig inte vad andra äter , de kan fortsätta äta sina grönsaker i lugn och ro, men de får de inte blanda sig i min kök och bestämma vad jag ska äta. Jag ska fortsätta att äta fläsk och grönsaker så som jag har gjort hela mitt liv. Jordens klimat har växlat hela tiden, fram och tillbaka och det är det som händer även nu, ingenting är nytt. Jag ser inte den så kallade uppvärmning som ett problem, den största problem är att vi utarmar jorden med den moderna jordbråket med alla kemikalier och bekämpningsmedel , industrin som förorenar luft, jord och vatten , allt skog som huggs när över hela världen, överfiske av alla hav och oceaner. Därefter alt som vi dricker och äter är förorenat och besprutat för att djur,frukt och grönsaker ska växa på kortast mjöliga tid,med lägsta mjöliga kostnad. På 70 talet var vi 3,5 miljarder , idag vi har passerat 7 miljarder , och fortsätter att föröka oss som termiter. Våran jord klot har inte blivit större sen dess. Om bubblan kommer att spricka någon gång det kommer inte att vara på grund att det blir 2 grader varmare, utan för att vi kommer att vara för många och för lite resurser.