Att välkomna en stigande temperatur för att kunna odla palmer i en granskog känns väl något cyniskt med tanke på hur det kommer att drabba människor globalt.
Jag har tre barn och visst händer det att vi "unnar oss" att inte cykla till skola/träning när vädret är riktigt surt. Malmö är dock en stad där man oftast tar sig fram snabbare med bil än cykel, oavsett vad vissa politiker säger.
Som vegetarianer är vi i vår familj däremot förskonade från dallrande fläsk! Jag håller fullständigt med all den seriösa forskning som otvivelaktigt visar att mänskligheten måste minska sitt beroende av fossila bränslen,
men för den enskilda individen är jag dock övertygad om att man gör både klimat och miljö den största tjänsten genom att sluta äta kött och att uppfostra sina barn till vegetarianer. Detta är inte menat som ett påhopp av något på detta forum, jag har ingen aning om vad ni äter,
men låt oss hoppas att vi i stället för att klä oss i cirkustält kan använda dem som vinterskydd för känsliga exoter i en framtida kallare och sundare värld.