Exotiska växter i Skandinavien

Svar: läst din bpok nu Ludvig

en sak som jag tyckte va bra att du hade en odlad zon och en zon dne är satt att klara , första får man en uppfatning att klimat är olika . så det var ett stort plus . bägge dom två änglarna lever , men mromor har alldrig vågat ha dne ute fler vintar , men jag har samma plantan och dne är ute nu . dock ser den sten ut död . men min vita ängel har frusit ner alla höstar och dne är nu inne och skjuter skott från rötterna . får se hur det går till våren med min ängel , kan visa dig bilder om dne överlever en vinter till ??1!, iförsig ska jag inte säga nåt jag skyddar mina fikon så fort det går under en viss temp . vill försöka behålla anlagen . men som du säger jag har haft fikon som frusit ner redan vid -8c och andra som varot helt oskadda vid -12c . men min släkting sa så att hon hade haft dne i kruka hela vintern och dne hade klarat den tempen ända ut till topparna . hur sann infon är vet jag inte . för fikon kan ju frysa ner även milda vintrar i skåne . och bara så kallt som -8c är ju dröm klimat för mig , får nog börja flytta mig närmare . bara tanken av vilka växter jag skulle testa när dte enbart blev -8c är ju helt så wow . jo du skrev att dne självsår sig , men jag klipper veck fröna . då får man fler blommor om man tar veck fröna . kan visa dig bilder på mina gapanthusar ?? , helt underbara är dom .
Headbourne är den härdigaste som du också skrev . dock har jag ingen . synd att du inte lyckas . om du vill kan jag skicka dig rotknölar av mina ?

ha det frotsatt trevligt ivkäll , för min dle har dte blvit för mycket så nu ska jag sova . och flera böcker vill jag/vi se

(obs har skaffat en ni data så mitt ord program är inte intslaerat , så uräsktar mig för alla stavfel )

Inlägg i den här diskussionstråden: