Exotiska växter i Skandinavien

Svar til Pelle
Som svar till: Svar: Svar til Leif og Bizze ()

Hei Pelle
Jo jeg har forstått Leifs poeng om at temp måles i skyggen. Jeg har to termometre, et på sørsiden i solen og et på nordsiden i skyggen. Oppgir alligevel begge temp. også i fremtiden da jeg synes det er gøy å se forskjellen men som sakt så er det temp på nordsiden av huset som en må regne med.

En kan tro hva en vil men det er nå en gang jeg som bor her på Vassøy og tro det eller lad være men øya ligger i sone 9. Jeg bor som sakt godt 25 km i luftlinje fra Sola lufthavn hvor værstasjonen for Stavanger står. Forskjellene heroppe er større enn mange andre plasser i Norden på grunn av fjordene og fjellene. Desuten så står værstasjonen på Sola 1 km fra Nordsjøen hvor det ofte blåser og er kalt mens jeg bor langt inne mot Ryfylke hvor de mange fjorde betyr "varme" men fugtige vintre og forholdsvis varme sommere.

Mitt poeng er derfor, at en kan ikke ukritisk regne med temp oppgitt på værstasjonene da der er store lokale forskjelle her som andre plasser.

Ser ikke noen grunn til å fortsette diskusjonen men interessant var den da, eneste ting jeg ble litt lei av var at noen forsøkte å reise tvil om det jeg skrev, jeg kunne bestemt aldrig finne på å lyve over fore dere som bruker dette fantastiske forum eller meg selv.

Men hvem vet, den globale oppvarmning betyr kanskje om kort tid, at vi alle bor i sone 9 eller 10, det kunne da være en fordel :)

Ha en fin helg....
Teddy

Inlägg i den här diskussionstråden: