Exotiska växter i Skandinavien

Svar: jag vill köpa--------
Som svar till: jag vill köpa-------- ()

Ja vad ska man tycka? Lustigt vad klumpigt webben är som kommunikationsvertyg. Om Linus och Tomas suttit öga mot öga vid ett bord så hade nog förhandlingen gått lite smidigare utan missförstånd. Av detta kan vi lära oss att man får väga varje skrivet ord på guldvåg innan det skickas iväg. Jag sympatiserar med dig Linus som vill kränga dina plantor till ett hyfsat marknadsmässigt pris. Det är jättekul att du vill dela med dig av dina omhuldade plantor till oss andra. Gränsen mellan exotkompisar som hjälper varandra och köpare och säljare som möts på en gemensam plattform kanske här är svår att skilja på? På vissa forum t.ex. odla.nu är det synd och skam att göra reklam eller försöka kränga grejor. Här bland oss desperata exotodlare har det istället varit okej, eller uppmuntrats. Vi har alla sett det som en fördel om det börjar säljas mer exotiska växter i norden, och att det är berömvärt om någon orkar ta tag i detta. Sedan fattade jag det som att prutningen gick hem? Frakten ingick ju efter något diskuterande? Men jag tycker att pruta, det gör man dualistiskt, inte för kollektivet (öh men tack ändå?).

Inlägg i den här diskussionstråden: