Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Butia Palmer till salu !

Roligt att du visade en annons från den säljaren jag har nämligen köpt av han ,palmen på bilden får du inte . ska du ha den palmen på bilden får du nog hosta upp mer än 129kr .

kolla här istället
http://palmkungen.se/ ,,, leta upp Nannorrhops Ritchiana, green , liknade storlek och planta som mina Trithrinax campestris fast mina är större hans pris 239kr plus frakt . mina kostar 149kr tycker det är ett bra pris för en sådan ovanlig palm som jag säljer . en raritet som är svår att hitta i sverige . mina har bra rötter och ca 3-5blad .

hade jag sålt en väderkvarnspalm så hade priset istället varit ca 49-59kr styck . då dom är enkla att så och växer snabbare och är enkla att köpa i sverige .

Butian jag säljer är också arter som man inte hittar i sverige så lätt ( dock utomlands lätt , men jag säljer till sverige och norden ) . är också fina plantor . priset 129kr tycker jag är överkomligt . Palmkungen säljer dom för 189kr( mindre plantor än mina eller snarlik ) . mina kostar 129kr .

att jämföra med väderkvarnsplam är inte rätt tycker jag . och varför bryr du dig ? säljer jag inga plantor får jag antingen sänka priset eller ha kvar dom . det drabbar väl bara mig då?

Inlägg i den här diskussionstråden: