Exotiska växter i Skandinavien

Svar: --prutat och -----klart !

Ja Linus, jag förklarar gärna.
Om du vill sälja en planta och dina köpare vill diskutera priset, kanske vore det då lämpligare att lyssna på dem än som nu angripa, en köpare är intresserad av att skapa sig en uppfattning om hur affären kan komma att avslutas, lite småprat om priset kan ses som en konversation och bekantskap, det man vill veta är om köpet kommer att lyckas? Får jag min planta och får köparen sina pengar? Det är aldrig säljaren som avgör vad det är för pris som skall betalas, det gör köparen.
Nåväl, det finns andra som redan etablerat väl fungerande köp och säljsystem, exempelvis Tradera. Det kostar bara någon enstaka liten procent av säljbeloppet att sälja på tradera.
Fördelen med Tradera är att båda parter , säljare och köpare får betygsätta varandra. Då kan jag som exempelvis säljare kontrollera vad andra sagt om min köpare.
En annan fördel är att du når tusentals spekulanter.
Samtidigt vill jag passa på att varna dig lite för Tradera, i det säljforumet är det nödvändigt att visa hänsyn, tolerans och smidighet. Om inte så kan man snart läsa negativa omdömmen.

Pia

Inlägg i den här diskussionstråden: