Exotiska växter i Skandinavien

Til Frank
Som svar till: Svar: Til Henrik N og John ()

Hej Frank
Ja du har fulstændig ret Frank , Med lokale klimaer. Midtjylland er jo et kæmpe område. Det rigtige midtjylland er sådan set omkring viborg. Og det er også der i det område viborg-karup-Holsterbro der i stor udstrækning bliver målt de koldeste nætter, Os her i Silkeborg betrakter os faktisk mere som Østjyder da vi lægger øst for Højderyggen. Føler os slet ikke hjemme på den kolde top og kolde vest side af Højderyggen. Men kunne godt tænke mig at høre om der er andre der i deres område har lignende eller andet . Der tænker jeg på som her hvor vi i Silkeborg ligger rimlig lun taget vores beligenhed i betrakting, og så 10-15 km herfra hvor det bliver endda meget koldere, mange gange op til dobelt så koldt. Kender en sælger der kommer sydøst fra Holsterbro som har familie her, han kan ihvertfald se at hans familie her I silkeborg har ting i haven han overhovedet ikke kan få til at gro hos ham. Så selvom der her er kolder end ved mange af i andre er jeg glad for vi ikke bor mere nord vest sydvest på for der snakker vi kulde grrraaa. Men arbejder meget i Århus og sammenligner os meget med vest Århus, kan ihvertfald ikke se stor forskel på temp når jeg tager den tur om vinteren. Så vil nok sige at efter alt hvad der liger lige på den vestlige side af den juske højderyg og området omkring Viborg-Karup-Holsterbro er silkeorg blandt de Koldeste i Dk. Kunne man bare have dit milde vejr på Fanø Frank og vores mere vindstille vejr her i Silkeborg så vil det være perfekt. Hvordan går det med dine cordeline
John
John

Inlägg i den här diskussionstråden: