Exotiska växter i Skandinavien

Til Henrik N *LINK*

Hej Henrik
Ved godt du har boet lidt her i silkeborg, har været det igennem det.
Så jo du skal in og studere lidt metroligi. Nej Silkeborg er ikke kuldepunkt nr 1. Koldere end hvor du bor ja.
Nu skal du lige få dem, den jyske højderyg er det koldest, og det er: Karup/kølvrå-Pårup-Engensvang-kragelund-them-gjessø-isenvad-nr snede-
Bryrup-bræstrup-brande-billund osv på ryggen, og så er der lige omkring Holsterbro, tirstrup, Resenbro mfl og så et sted oppe i nordsjælland som ikke ligger på den Jyske højderyg
Ca 10 km hefra mod vest-nordvest-sydvest der bliver der koldt.
Feks Kragelund engensvang pårup der har de haft nattefrost for 1,5 uge siden
De har frugttræer ihaven men har aldrig haft frugt. Sommerblomster og katofler kan de glemme alt om sæsonen er for kort.
Har mange eksempler på hvordan jeg tit om morgnen er kommet ned til min grosist stiv af kulde i 3 graders frost midt i feks januar hvor mine kolegaer der ude fra kan fortælle om at selv samme morgener fryser 10-11 grader derude
Så nej Henrik kulede center nr 1 det er det ikke vi har jo også megget her og det variere fra dal til dal. her hvor jeg bor vil jeg nok sammenligne med vestårhus hvor jeg arbejder meget, og kan sige der er morgner om vinteren hvor der er koldere der end her og også omvendt. Håber du fik noget ud af det. Men hvis du vil vide mere om vores lokale klima så bare spørg, kender dem alle da jeg har intereseret mig for metroligi det meste af mit liv.
John

Inlägg i den här diskussionstråden: