Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Plantedrepende kulde@ Sam

Hej Sam
Jeg bor i Silkeborg, og det at bo højt er ikke altid en fordel hvis det er for højt. vi oplever en del koldere på eksempelvis Himmelbjerget
i mit tilfælde er det ikke så højt men højre end selve centrum af Silkeborg, hvilket gør at kulden ikke søger ned til mig men typisk væk fra mig. Men vil alligevel sige at der er steder nede i byen der har bedre micro klima i deres baggårde end jeg.
Her omkring har vi meget bakket og har mange forskellige kuldezoner fra den ene side af bakken til den anden, grundet sandjord eller muldjord, ådale, øst vest syd nord og så er der dele Af Silkeborg der nærmer sig den jyske højderyg
som der jo bekendt er kold. Hvis ikke det sted i Danmark med flest forskelligheder på lille areal , så i hvert fald et af stederne
Når der nu i morgen bliver tøvejr igen vil du kunne se om din trachy folder sig ud igen ( hvilket er et godt tegn). men der er nogle der ikke folder sig sammen og det er typisk nogle dårlige eksemplar som er fremdrevet i drivhuse i Holland eller andre steder, dem er der så at vente at se an til foråret,

Inlägg i den här diskussionstråden: