Hej Jakob
Godt at se den er kommet levende gennem de sidste milde vintre. Har du fået lidt mere plads? Hvordan med din store palme, er den blevet tilbage til den nye ejer?
Det er ikke meget jeg har plantet endnu.
Det har været et stort arbejde blot at fælde træer og specielt få kronerne skåret op. Da vi håber vi kan få vores byggeri i gang til oktober kommer der jo en del store maskiner og kører rundt på noget af grunden, så det er ikke alt jeg kan plante endnu. Men lidt er det da blevet til, men mest omplantninger. Bl.a. stod der en kristtjørn i det som bliver vores indkørsel. Den fik jeg med møje og besvær gravet op og flyttet. Den tabte alle bladene men skyder nu fint. Min almindelige magnolie var også noget at et projekt at få gravet op, men den står nu på grunden og har også overlevet. Jeg har naturligvis plantet et abetræ. En række bregner har jeg omplantet, og det næste bliver min Magnolie grandiflora goliath. Men den blomstrer helt vildt imponerende i øjeblikket så jeg har ikke kunnet nænne at flytte den endnu, men det bliver den i næste uge.
De store udplantninger bliver altså ikke før til næste forår. Der er rigeligt arbejde på grunden pt. med træer, klippe græs, jagte muldvarper you name it.
I øvrigt skulle vi så ikke se om vi kunne få lavet os en haverundtur i september måske?
Vh. Henrik