Tak Liviu, og ja Leif - det var som sagt en fornøjelse med erfarne folk. De havde flyttet alle de store palmer her i Aarhus til det nye væksthus, så det gik over alt forventning. Her 5 dage efter flytningen ser palmen stadig OK ud. Jeg kan dog allerede se en reaktion. Palmens vækst er gået fuldstændig i stå. Det opvoksende blad der lige før flytningen skød op med ca. 1cm om dagen har overhovedet ikke rørt på sig. Blomstringen ser det ud som om palmen gerne vil gennemføre. De mange blomster som ikke var åbne før blomstringen, visner ikke, men venter vist på næring til at kunne udfoldes. Jeg venter derfor stadig på at se de første reelle livstegn. Det er svært med vanding. Palmen må ikke løbe tør, men omvendt ved man også at kortvarig vandmangel er vejen til rodudvikling. Så den får derfor pause med vanding på tørre, stille overskyede dage. Jeg forventer at indstille kunstvanding engang i august før en regnfuld periode. Hvordan går det med jeres palmer - kulden giver vel ikke meget vækst?