Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Sista klimatdebatten? *LINK*
Som svar till: Svar: Sista klimatdebatten? ()

Jag har insett att "folk" tror att man är en planethatare för att man inte tror på IPCC, Al Gore, SMHI, svensk media etc i deras försök till skrämselpropaganda som dom försöker underbygga med nån slags påhittad vetenskap. Jag är och har alltid varit en naturälskare och jag mår illa när djur och natur far illa. Vissa kompromisser krävs såklart då jag gärna äter kött, är bekväm med att ha en ganska hög elförbrukning, aldrig sätter in pengar på nån "rädda barnen-grej" tex.

Jag köper ekologiskt och närodlat, jag har bergvärme och ska till våren sätta upp solceller på mitt tak, jag har köpt massa skit från WWF som barnen såldt i alla år.

När det gäller vår jord finns det en rad olika saker som jag tycker borde vara enormt mycket mer prioriterat än nån tramsig koldioxid-psykos. Hans Rosling säger en sak som är så enormt mycket mer viktigtare än nån grads höjning av tempen på jorden (Se länk). Lägg alla dessa biljoner på att fixa till befolkningsmängden på jorden så kommer kanske planeten finnas kvar om 100år.

Haven är jordens hjärta vad gäller allt liv på vår jord. Rikta in alla biljoner på att plåstra om våra hav så vår jord kanske lever kvar om 100år. Inget av detta läggs det resurser på att jämföra med koldioxidspropagandan, något som inte ens forskare är överrens om är ett problem.

http://www.youtube.com/watch?v=okDs16ib8D4

Inlägg i den här diskussionstråden: