Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Kolla in stranden !
Som svar till: Svar: Kolla in stranden ! ()

Obvious inte men det jag påpekar verkar ha en väldig betydelse för dig. Vi har inte samma synsätt bara och inte verkar du förstå vad jag har påpekat heller men det är knappast mitt fel. Nu så skiter vi det här innan det blir helt åt skogen. Att diskutera vad som är exotiskt eller inte är kanske inte så smart. Det behöver inte nödvändigtvis inte kunna växa här i marken för att kallas exotiskt. Visserligen är de flesta riktigt exotiska växterna av den changern men då kan vi lika gärna skita i ett sådant här forum,där det mesta går ut på att utmana naturlagar och se vad som funkar eller inte. Alla skyddar en del och tar in en del men den största delen av trädgården måste bestå av ett härdigt material (som hos Thomas) som består, annars blir det bara uppställt som en parkplantering som det finns miljoner av. Ger ingenting. Däremot ingenting emot klatchiga blickfångare. Om du inte förstår så kan du fråga vad jag menar innan du kommer med bla bla.
Den här gången var det fel av mig att påpeka att jag tyckte det var rent skryt att ta med priser på chanslösa växter inför en visning . Trodde tråden var död men efter nästan en vecka kom det upp igen helt onödigt. Självklart blir det svar på tal när det sägs att inget som kan leva här i Sverige är exotiskt.
Att det handlas in större växter för att härdigheten är bättre är rätt tänkt men tämligen meningslöst om arten i sig iaf inte kan leva här.Då har det liksom ingen betydelse. Börjar du förstå hur jag tänker?.. Nu lägger vi ner det här. Ta en öl och slappna av.

Inlägg i den här diskussionstråden: