Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Kolla in stranden !
Som svar till: Svar: Kolla in stranden ! ()

Nu börjar detta forum bli riktigt patetiskt... eller iaf flera som skriver här. Det är väl intresset för växter och av den mer ovanligare sorten som borde föra oss samman. Inte att de ska bli munhugg om vems odlingssätt och/eller växtintresse är bäst haha

Satt nyss och kolla på Thomas video och fick se hans mycket exotiska och frodiga trädgård! Den får en ju att inse, med tanke på Jonas vs Danny C, att man kan ju ha åsikter om allas trädgårdar och deras odlingssätt. Thomas kan ju aldrig, enligt mig, säga att hans växter klarar svenskt klimat då det på videon ser ut som han bor i stan med höga murar runt sin trädgård. Det ger ju han ett nära franskt klimat(?) och så täcker han säkert in växter på vintern, några i kruka som åker in kanske? Likaså är jag mycket imponerad av hans trädgård och hans coola växter för visst utmanar han vårt klimat med dessa exoter. Det gör ju även Jonas och så många andra här inne. Själv är jag helt ny på detta med odling över huvudtaget och gör massa fel. Jag köper på mig en satans massa växter och kastar ner över allt i trädgården så min fru blir alldeles skogstokig på mig. Nu senast Riesling-plantor och chardonnay! De mesta dör ju säkert men de e ju kul så länge de varar.

Är det enbart de exotiska växter som du tycker om och odlar, Danny C, som får nämnas och diskuteras här på forumet? Och ska vi alla odla som dig för att få skriva här inne?

Inlägg i den här diskussionstråden: