Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Laurus nobilis forårstegn@ michael fejø

Hej Tobias og John,

Desværre ser det ud til at det virkelig var konen med æggene, når vi taler om blomstringen af omtalte Amager-laurbær. I dag stod porten åben ind til den (brudt op-det var ikke mig !), og jeg vovede mig tæt på Laurbærtræet. Det ser ud til at alle de fine blomsterknopper er ødelagt af frost. De står stille og der bliver ingen blomstring, og de har sikkert også været døde også da jeg fotograferede dem sidst. Men træet har det fint, og det er definitivt det laurbærtræ på friland i Danmar der har det bedst, ud af de frilandstræer jeg følger. (fraregnet Christiansø hvor jeg ikke har været i de senste 7-8 år, men der er klimaet vist også unikt) Vi må fortsat satse på stiklinger af Amager-laurbær. Godt at se at der er vækst i dine stiklinger, så er den da reddet, hvis entrepenørmaskinerne tager fat. Hvis mine ikke sætter rødder vil jeg gerne skrives op til en stikling af dine.

John, jeg har ikke været i Istrien, og du har selvfølgelig ret i at der står andre palmer end Trachycarpus langs kysten. Igen; du har ret John !

Inlägg i den här diskussionstråden: