Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Kan blive meget koldere@Jakob

Hej Jakob
Ja generalt er kystnære egne bedere beskyttet i vinteren og omvendt om sommeren. Jeg arbejder meget i Århus og kan bestemt nikke genkendende til at jeg typisk kommer hjem til Silkeborg med typisk 5-7 grader varmere om sommeren.
Allerede tideligt om foråret oplever jeg vi kan rende i bar mave her i Silkeborg, hvor der må bæres langærmet trøje i Århus. Nu er Sommeren generelt varmere her I silkeborg kontra Århus. Der er faktisk sjælden en sommer vi ikke oplever mellem 30-35 grade, hvilket vi også gjorde sidste sommer. Hvad angår vinter vil i nok have færre af de kolde vinter nætter end jeg. Men kan se minimums temp stort set tit er den samme for stedder i århus og så mit lune hjørne af Silkeborg. Kan også se at vi har samme minimums temp i år PT. Henriks teori har jeg aldrig betvivlet. Og skal vi have frit groende palmer i Danmark vil jeg absolut tro det er den eneste vej at gøre det på. Jeg har familie 3 stedder i Grenå. De har alle prøvet impoteret trachy uden held. Men igen det ene hold fra grenå oplevede også -22 grader sidste vinter. Nu er jeg ikke i tvivl om at Århus den 25 jan 1942 har oplevet -25 ( har et metrologisk kort hvor der midt på dagen fryser 21 grader i århus) og at det nok vil ske igen . Nu har i jo jeres små klimatiske forskellighedder ude hos jer som vi har her, men er bestemt overbevist om det kun bliver vores hjemmelavede der har en chance for overlevelse på den lange bane. Jakob hvor stor er din trachy i grenå. Ja og så må vi prøve at stikke hovederne sammen vi 3 så tæt på hinanden. hvad med marts.

Inlägg i den här diskussionstråden: