Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Oppsummering etter vinteren

Du må oppgi personnummeret og et telefonnummer ja. For privatpersoner krever fraktselskapet personnummeret for tollbehandlingen. Nummeret trenger de for at de skal kunne ringe deg og avtale levering.

Jeg får heldigvis plantene mine på mandag etter mye att og frem (de kom til Voss i dag tidlig og har avtalt utkjøring mandag ettermiddag). Skal si det var tungvint å sende planter til Norge; hun var ganske frustrert hun som hadde med det å gjøre hos Der Palmenmann. Først ville ikke fraktselskapet (DPD) sende varene til Norge likevel grunnet problemer med fraktdokumentene. I stedet ville de forsøke det Tyske postvesenet men de ville ha dobbelt så mye i frakt, så eneste alternativ var å prøve DPD på nytt. Heldigvis lot det seg ordne denne gangen, ikke uten problem denne gangen heller, men etter en gjennomgang av fraktdokumentene kunne de endelig sendes... Fra plantene ble sendt har det tatt nesten en uke ekstra uten at plantene forlot Unna...

De hadde ikke sendt pakker til Norge før så forhåpentligvis har de lært av alle problemene med mine leveranser! :)

Det eneste jeg er spent på nå er tollbehandlingen siden plantene kommer i 3 pakker. Blir ikke overrasket om jeg må betale 3x 25% moms av fakturaverdien for alle plantene...

Har du vært i kontakt med de om en bestilling?

Inlägg i den här diskussionstråden: