Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Glömde länken.@Dan
Som svar till: Svar: Glömde länken.@Dan ()

Hej Dan
Det er så der vi er tilbage ved den kendte snak om belligenhed. Ingen tvivl om jeres beligenhed tæt på den lune golfstrøm har både fordele og ulemper. Ulempen er vel koldere og vådere sommere. Fordelen er vel at i til tider ligger lunt om vinteren, men jeres beliggenhed er jo også tæt på de kolde bjerge som vil kaste kulde ned med østenvinden. eksemplvis sker det ikke rigtig i de luneste områder af Scotland. Store områder af Scotland har haft og har stadig rigtig koldt, men ikke rigtig i de luneste egne. Til sammenligning har den franske vestkyst heller ikke haft meget kulde. Hos mig har der ikke været så koldt men stadig bor jeg ikke så gunstig mht til vinter som feks Martin i gråsten . Selvfølig har jeg haft koldere en "normalt" spec forde vinteren startede midt i nov. Men har ikke haft meget lave temprature, og det er ikke som sådan jeg frygter en lav temperatur men mere længden af vinteren. Og det er der jeg mener forskellen på usda zonerne ligger samlignet med syd for alperne og eksempelvis den franske vestkyst. Vil så lige tilføje jeg trods alt lige har haft den koldeste nat so fare -10,7 grrrrrr . Intet er pakket in og bliver det heller ikke det må leve eller dø. Og må vi så håbe på lidt mildere vejr i Januar
John

Inlägg i den här diskussionstråden: