Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Har ni gett upp än ?????????????

Dom skrev ju innan att det kunde bli väldigt kallt nu i dec, men några rekord blev det inte och tror inte att det blir heller, och när det gäller mycket snö tänker jag jippi! snön är välkommet då det skyddar växterna. och vintern är inte slut än, många säger att jan blir mild man får hoppas.

gett upp nej inte på långa vägar, blir det -45c i mars då kommer jag nog ge upp. men som det är nu så är det ändå ganska lugnt, än har det inte varit så kallt att mina växter dör (förutom en palm som ev kan vara död). men här har ändå kommit så pass tjockt med snö att växterna dör inte, och dels är inte marken så tjälad. så det värsta som kan hända med mina växter är att dom fryser ner antingen till marknivå eller till snönivå. och då menar jag buskar och träd.

resten av växterna är i krukor tryckt förvar inne, så även om det blir 2m snö och -45c så kommer dom leva och kan tas ut igen när frosten äntligen har släppt taget.

sedan visst +10c +11c och regn och gröna gräsmattor hade varit så mycket bättre än va det är nu, men jag/vi ska vara glada för att det inte är -45c på dagen. det kan ju ha varit sämre än det varit.

Inlägg i den här diskussionstråden: