Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Till alla: Hur skyddar ni era växter? T. Fortunei-bidrag

oliv - 2

Rosmarin- min äldsta hhmm 2-3 var i kruka en vinter då jag bara haft trädgård i 1,5år

fikon - sorkar åt upp mitt Bornholm fikon , så ny planterat för i år annars 1år då då mitt Bornholm levde förra vintern

Kamellia - samma här sorken tog min kamelia , ny planterade för i år men 1år om man räknar den andre som inte lever längre . men inga av dom här växterna har jag några problem med om vintern .

inte alltid min palm första vintern fick lakan och ljuse . då hade jag bara en som va planterad hos mina föräldrar för ett bra tag sen.

annars grön vinterväv och lakan och handdukar och lådor och värmeljus allt som behövs för mig och har klarat växter 3-1vintrar . dock va förra vintern mild men jag har bra läge och vintern landar runt -15c -20c -12c . har ju klarat oliv en vinter i kruka och så en mild vinter i marken . och oliv va även det första jag planterade i marken i feb grävdes den ner . så min allra första trädgårds växt va just en oliv .vilket klarade vintern med bara bark skador men som sen växte till sig .

Inlägg i den här diskussionstråden: