Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Lite Funderingar
Som svar till: Svar: Lite Funderingar ()

fast garden centers är ju plantskola. dom som fått dåligt ryckte är ju kedjorna. vad jag menar är att det beror och varierar.

det finns väldigt dåliga gedigna plantskolor där personalen inte vet ett dugg, och det finns dom kedjor som har personal som kan väldigt mycket. alla plantagen är inte dåliga, alla blomsterlandet är inte dåliga. jag vet personer från som gått på KY-utbildningar där allt inom trädgård och mer därtill lärs ut som jobbar på plantagen och på blomsterlandet, dessa personer kan sin sak.

sedan visst kan dom vara överlag sämre (plantagen exempel) men det menas inte att man ska dra alla över en och samma kant. plantagen i Tagne för övrigt är en plantagen som tar hem mycket exotiska växter (ovanliga och vanliga) där också ägaren verkar vara intresserad.

i bogrönt-kedjan finns en av våra mest bästa plantskolor i sverige med i. men sedan är ju bogrönt nog den bättre kedjan.

dom två lokala egenägda plantskolorna här är nog en av de sämsta jag besökt. får jag välja så åker jag hellre till plantagen eller blomsterlandet än till dessa 2.

Inlägg i den här diskussionstråden: