Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Yuccablomning *LINK* *PIC*
Som svar till: Yuccablomning ()

Hej Johan,

Det er dejligt at læse at dine Yucca kommer til at blomstre i år. Det er som du selv nævner nok mere sansynligt at den du har er en Yucca Floribunda eller måske en anden af de "glemte" hybrider fra begyndelsen af 1900 tallet. Yucca gloriosa blomstre "normalt" først om efteråret, også i kultur. Jeg har dog ikke selv været så heldig endnu.

Hvis du er frisk på det, og har mod til det, kan jeg godt bruge noget pollen fra din Yucca, når den blomstre. Jeg får i år kun tre blomsterstande i haven, imod de 42-65 blomsterstande der har været de sidste 3 år. Der er to i min "almindelige" Yucca flaccida og en i en af mine egne hybrider, som skal blomstre for første gang. Hybriden der skal blomstre er et kryds med Yucca glauca og en stor form/hybrid af Yucca filamentosa/flaccida komplexet. Det bliver spændende hvordan den ser ud, når den kommer til at blomstre om 3 måske 4 uger.

Hvis mine planter når at komme i blomst, inden din blomstre eller samtidigt med vil jeg også gerne sende pollen til dig, så du kan prøve o du kan bestøve din Yucca.

Som patrik vil jeg også gerne se billeder af dine Yucca planter.

Her er et foto af den Yucca hybrid, som jeg får i blomst.

Hilsen

Benny

Inlägg i den här diskussionstråden: