Exotiska växter i Skandinavien

Funderingar

Efter en sådan här rent ut sagt "jävla vinter",så är jag nästan benägen att hålla med mina nära och kära. Varför inte bara ha härdiga växter planterade ? Jag får ständigt höra att vi bor i Sverige och inte i Grekland.
Är det inte bara att inse att jag bor i zon 2 i östergötland och inte på Amorgos i Grekland !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2 saker har jag tänkt på.
- Skulle jag tycka det var lika roligt att ha Medelhavsväxter om jag bodde i Grekland ? Förmodligen inte. Då kanske jag skulle försöka ha vanliga björkar och ekar där.
- Vad är det med dessa "exotiska växter" som triggar oss män ? För det verkar inte vara så värst många kvinnor som håller på med det.
Hur som helst så väntar jag bara på min nya sändning plantor från Holland som kommer slutet av april. En nätt liten sändning som går på ca 19000 kr (för fyra plantor !!!!). Men så är det följande:
1st Olea Europaea stamomkrets ca 80cm , höjd ca 250cm
1st Punica Granatum Tjock stamm , ca 190cm hög
1st Chamaerops Humilis stamm ca 60cm hög, hela 2m
1st Phoenix Canariensis , ca 3m hög
Jag är verkligen inte någon höginkomsttagare (har jobbat grymt mycket extra för denna beställningen). Min flickvän har redan idiotförklarat mig och säger att hon kan få en livs levande islandshäst för dom pengarna.
Men ni förstår säkert !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inlägg i den här diskussionstråden: