Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Til John
Som svar till: Til John ()

Hej Teddy
Nej har ikke læst den, men ikke forkert mht silkeborg. men vi har zoner her meget tæt på som er zone 6. Faktisk er der stedder i Silkeborg jeg vil kalde zone 6b og zoner 10 min herfra som er zone 6a. Jeg selv ligger nok i zone 7b.
Er ikke og har aldrig været i tvivl om at vest landet i norge ihvertfald er zone 8b.( Har til tider ikke helt forstået at du tror jeg tror vestlandet er koldere?)Det har jeg studeret klima i for mange år til ikke at vide. Men som før skrevet tror jeg vi alle snyder os selv ved ikke at trække en zone fra , da vinteren kan vise meget koldere tænder med mellemrum.
Men igen så har spiller sommervarmen også lidt ind. Der findes jo faktisk palmer der kan tåle -25 men som kræver sommervarme for at overleve vinteren.
Rhapidophyllum hystrix er jeg sikker på du modsat mig ikke vil få særlig glæde af.Rhapidophyllum tror jeg jeg vil prøve i mit varme sommer klima. Trachycarpus der har fået længere og varmere sommer kan også klare lavere zone. Mener stadig cordelyne ikke er noget for dig ( men vil glæde mig hvis du overbeviste mig om noget andet).
John

Inlägg i den här diskussionstråden: