Hei
Jeg har inn til videre hatt minus 6,9 C som det kalleste så jeg vet godt jeg ikke skal klage men jeg begynner å bli rett så nervøs for min store cordyline da denne kuldeperiode stort sett har stått siden 22 desember med unntak av perioden fra den 24 til og med den 27 desember hvor der var 2-3 pluss grader.
Nå lover meterologene at en ny ekstrem kuldeperiode skal komme og på Vassøy skal det fryse de neste 10 dage som på fastlandet :(
Jeg har beskyttet min store cordyline innerst med fiberduk og utenpå dette et lag med gamle tepper. Aller ytterst har jeg et lag med plastik som jeg har lagt huller i så der kan komme frisk luft inn til planten.
Jeg vet godt at plast ikke er en god ide i lengre perioder så jeg må nok ta den vekk men da er mitt spørsmål om noen av dere har gode ideer til en effektiv vinterdekning som kan motstå kulden i en lengre periode?
Har selv tenkt litt på å ta min 15 meter julebelysning (lys i en plastslange) og legge den innerst og så vikle fiberduk utenpå den, hva mener dere?
Med vennlig hilsen
Teddy