Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Exotboken kommer i sept 2007-kollar in den danska först

Det ska bli mycket spännande att höra vad ni tycker om boken.

Den kommer att säljas i vanliga affärer, men det beror väl också på vilka böcker som affärerna tar hem. De flesta handlare brukar ju kränga Prisma böcker så den borde bli relativt lättåtkomlig. Sedan vet jag inte hur den kommer att sälja. På ett sätt är det ett ganska smalt ämne men och andra sidan fyller den ett gap i svensk trädgårdslitteratur. Förhoppningsvis ska det inte behövas stödköp av forumet ;-)

Hursomhelt, jag har själv inte sett boken i tryckt form ännu så gissa vad jag längtar med bävan till augusti när den trycks! Tänk om framsidan blir upp och ned!! Eller om Arisaema stavas fel i registret? Men mängden skavanker borde vara få. Att framställa en fakta/handbok är en ganska omständlig process med mycket stöta och blöta, korrigeringar och förbättringar. Det slitsammaste var att jag hade skrivit enormt mycket text som var tvungen att bantas kraftigt. I slutändan hade jag skurit nästan hälften, en i den processen hade texten blivit mycket bättre. Både mer lättläst och distinkt. Hoppas sommaren går fort...

Inlägg i den här diskussionstråden: