Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Nytt forum
Som svar till: Svar: Nytt forum ()

Att dela upp forumet i olika teman/ämnen vore relevant ifall trafiken var mycket större än idag. Än så länge behövs det knappast.

Att enbart tillåta att registrerade "medlemmar" får posta inlägg vore onekligen ett effektivt sätt att begränsa spam-inläggen. Jag har dock än så länge valt att inte aktivera den möjligheten. Det här forumet har vissa problem med spam-inlägg men jag plockar bort dem så fort jag hinner. Spam-inläggen kan naturligtvis anhopas ifall jag är bortrest och inte har haft tillgång till nätet på ett tag. Än så länge är det inget ohanterligt problem. Faktum är att spam-trafiken har minskat något sedan den var värst.

En möjlighet vore att tillåta både registrerade och oregistrerade personer posta inlägg men att den som är registrerad dessutom har möjlighet att ändra eller radera sina gamla inlägg.

Att däremot enbart tillåta registrerade medlemmar att läsa inläggen skulle förmodligen begränsa den totala trafiken i forumet och risken är att forumet skulle dö. Som det nu funderar är alla gamla inlägg fullt tillgängliga och finns ofta indexerade i olika sökmaskiner på nätet. Jag förmodar att många hittar till det här forumet på det sättet.

Jag vill att det här forumet även fortsättningsvis ska vara ett öppet forum. Skulle det visa sig bli mycket problem med spam eller andra oseriösa inlägg så måste jag kanske ändra på det.

Inlägg i den här diskussionstråden: