Det ser härligt ut Anna! Roligt att du blandar in med härdiga växter t.ex. kaprifol där det passar. Trevligt också med dahliorna. Palettblad passar fint som marktäckare. Ska du ta sticklingar och övervintra som krukväxter till nästa år, eller blir det frösådd (köpa?)? Lite skoj med att de sålde Cordyline som nya zeeländskt lin. Fast det är ju rätt del av världen iallafall. Corydalis är nunneörter, om du säger att du tycker att din planta är en nunneört så blir nog plantskolan ännu mer förvirrad :-) Den röda Cordylinen är känsligare än den gröna.
Jag fick en nedfrusen röd Cordyline i vintras som blivit utsatt för minst -10C (den växte på Skövdes stadberg och jag grävde upp den i januari). Jag krukade in den, och lät den stå i ej uppvärmt uthus i några minusgrader resten av vintern. Efter att ha glömt bort krukan tittade jag till den i början av sommaren och då hade 3 skott på 15cm kommit upp. Om inte annat visar det att det finns möjlighet att övervintra den i Malmö med lite skydd (och flyt). Men och andra sidan är det bäst att kruka upp den och ha den som krukväxt eller så över vintern. Roland Gustavsson Uddevalla sa någongång när jag var där att han har en härdigare variant av Cordyline som skulle tåla nedåt -20C. Hur väl det stämmer vet jag inte, men han har bra koll på växter om någon.