Tack för era synpunkter. Jag har för mig att det är en fördel (som alltid) att det är stora rotstammar om övervintringen ska lyckas. Fast man måste ju försöka :-). De Colocasia jag hade blev ståtliga tyckte jag men deeras rotstammar var inget att tala om, sedan dog de och andra sidan. Spännande att Amorphophallusen är så härdig. Det borde ju finnas möjlighet kan man tycka givet att Agapanthus och Gladiolus funkar, men troligtvis är det inte så enkelt. Amorphophallusen har ju iallafall en naturlig viloperiod (pga torka, som Canna) vilket inte Alocasia har. Eventuellt är Alocasia wentii den härdigaste Alocasian, men Alocasia macrorrhizos ska vara den som är tåligast för ej optimala förhållanden (tål att torka upp lite, torr inneluft). Med tiden borde du kunna få en Amorphophallus av mig Erland, men då får de överleva vintern först. Jag har testat att övervintra fröplanta av Amorphophallus kuisianus (stavning?) i vintras (under Tetrapanax) men jag har inte sett till den plantan efter vintern. Palm-Robert på Hisingen övervintrade Canna genom att täcka marken med frigolit (tror det var Wyoming). Jag har inte lyckats.